Vzdělávání kolegů ve firmě a jejich osobní růst by neměly zaostávat za obchodním a technickým vzděláváním. V dnešním rozhovoru vás vezmeme na cestu zaměstnance od prvního kroku přes práh společnosti.
50 minut | Jiří Peslar & Jiří Rostecký
Vzdělávání a výchova zaměstnanců může znít trochu děsivě, co je to ale výchova a v jakém slova smyslu ji jako podnikatel/leader/manažer vnímat?
Je lepší vychovat si vlastní talenty, nebo stáhnout zářící hvězdy trhu? Co je to vlastně výchova a jak by ji měl člověk uchopit? Co je cílem vzdělávání zaměstnanců? Jakou roli zde hraje osobní rozvoj? Jak vzdělávat celý tým? Co obnáší vzdělávání zaměstanců a týmu pro leadera? Co si představit pod pojmem autorita? A co znamená princip prázdné židle?
Vzdělávání ve firmě je důležité v každém oboru, nejen pro oblasti, jako je pojištění a finanční poradenství. Nebavíme se ovšem jen o tom, jak vzdělávat své zaměstnance po technické stránce. Důležité jsou také tzv. soft skills, které pomohou osobnímu i pracovnímu růstu zaměstnance a tím i vaší firmy. O tom, jak vzdělávání mezi zaměstnanci a kolegy ve firmě uchopit si můžete poslechnout v rozhovoru Jiřího Peslara z Allrisku s Jiřím Rosteckým, v rámci série rozhovorů Mladý podnikatel.
Vzdělávání je nikdy nekončící proces nezbytný k našemu růstu ve všech rovinách našeho života. Není však zcela samovolný a je na nás, kolik energie do něj sami dobrovolně investujeme. Jako leadeři, manažeři, majitelé firem potřebujeme vzdělávat své zaměstnance a kolegy a to jak v hard skills, tak soft skills. Cílem tohoto vzdělávání je náš i jejich růst. V našem zájmu by mělo být vychovat si silného a respektujícího člověka, který je posilou našeho týmu. Nutností je však vědět, co daný člověk potřebuje.